En relationsbaseret og kundeorienteret salgskultur kræver, at hele organisationen taler samme sprog med kunderne og hinanden.
Fra receptionisten til sælgeren – fra den første telefonsamtale til det personlige møde, skal kulturen bunde i et ægte ønske om…
…at hjælpe en kunde med at træffe en beslutning, der skaber værdi.
Det er efter min overbevisning kernen i den kundeorienterede salgskultur, at ovenstående efterstræbes og efterleves. Ægte, troværdigt og autentisk.
Jeg arbejder med afsæt i egen, praktisk erfaring på at opbygge relationskompetencer hos sælgere, salgschefer, salgsdirektører og andre, der arbejder med kunder. Populært sagt handler det om at klæde professionelle bedre på, så de kan omgås kunder og kolleger på en mere hensigtsmæssig måde.
- Hvordan definerer du og dine kolleger begrebet salg?
- Er alle trygge i rollen som aktiv sælger og hjælpsom rådgiver?
- Har du brug for et uforpligtende kulturtjek?